25.5.15

Etkilenmek mi?


'Etkilenmek' sözcüğünün şu an'a kadar ki hayatımda gerçekten hakkını verdiğim sayılı an'lardan biri bu atölye/müze'ye girdiğim an.

Alessandro Dari ;yaşayan gerçek bir sanatçı.Aynı zamanda ;eczacı ve heykeltraş.
İçeride tüylerim diken diken inceledim her bir eserini.Eser derken; şu an'a kadar görmediğiniz detayda ve hayal gücünde takılar. 'Takı tasarımcısı' değil,dersem hakkını verememiş olurum.Öyle muhteşem işler yapmış ve yapıyor ki büyülenmiş olarak çıktım desem gerçekten abartmış olmam ve diyorum da.

Floransaya gittiğinizde bi kere mutlaka 3 gün ayırın bu şehire.Küçük olması 1-2 gün de gezip bitirilebileceği anlamına gelmiyor.Bir şehir sadece müzelerinden ibaret değildir,hele böyle şehirler.Ruhuna inin,yaşayın.
Ve burayı mutlaka ziyaret edip kendisini canlı canlı görün derim.Yaşayan çok değerli çok farklı bir sanatçı,saygı duyulası. 

Yaptığı tek bir yüzükteki detaylardan 50 yüzüğe malzeme çıkar o kadar müthiş!

İlk kez Melis götürdü beni,o keşfetmiş. Benim vakti zamanında keşfedememiş olmamın nedeni ise; michelangelo tepesine hep aynı yol'u izleyerek gidiyor olmammış,üzüldüm.Eskiden daha tekdüze yaşıyormuşum demek ki. Oysa çok daha önce kesfetmiş olmak isterdim.Hep bildiğimiz yoldan gitmek bizi sıradan,sıkıcı bir hale getirip aynılaştırmaktan başka birşeye yaramıyor.
Via San Niccolo 115/r 




İçeride fotoğraf çekmek yasak,zaten girerken herşeyi çantama koymuştum ben,çekenler de uyarıldı haklı olarak.Benim özenle dikkat ettiğim bir noktadır böyle yerlerde fotograf çekmemek,kimileri çok umarsız davranıyor,sanat saygıyı en çok hakeden şeylerdendir oysa,bilmiyorlar.


***
Ve  sokaklarda meraklı biri




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

thanks for comments